Witaj nieznajomy!

Zaloguj się lub załóż darmowe konto

25
dominiczka
Co o tym sądzicie??
Pytanie zadał(a) dominiczka, 29 lipca 2009, 18:19
Może tydzień temu przeczytalam szokujący artykuł o 9letniej dziewczynce która zostala zgwałcona przez swojego ojczyma...w skutek gwałtu zaszła w bliźniaczą ciąże. Lekarz wykonał aborcję, ponieważ ciąża zagrażała jej życiu. Co najlepsze, watykan potępił ten czyn... czy to nie głupie?? co uważacie na ten temat??

[Zgłoś do moderacji] [Dodaj do obserwowanych]

Odpowiedzi (25)

Odpowiedział(a): maria666avaria, 29 lipca 2009, 19:23 [#odpowiedz]
1
maria666avaria
Nie slyszalam o tym...ale no sorki - ratowali zycie dziewczynce skrzywdzonej przez ojczyma - bardzo dobrze zrobili...
Abarcja powinna byc legalna,a kosciol niech juz siedzi cicho!
Chyba lepiej zeby w ogole dziecka nie bylo,niz ma byc glodne i nieszczesliwe,jezeli matka wie,ze nie da rady wychowac...

Odpowiedział(a): Mniszek, 29 lipca 2009, 23:48
-2
Mniszek
Bronisz jedno życie kosztem drugiego. Bezsens !

Odpowiedział(a): zbuntowana666, 30 lipca 2009, 00:39
0
zbuntowana666
Czyli według Ciebie jak powinno być? Lepiej, żeby ta mała dziewczynka zmarła? Zauważyłam po Twoich wypowiedziach, że jesteś strasznie religijny, zastanawiam się, czy Ty się po prostu nie zgrywasz...

Odpowiedział(a): maria666avaria, 30 lipca 2009, 09:48
1
maria666avaria
Mniszek - Ty sie zastanow co Ty w ogole mowisz... Zarodek nie ma rozumu,to jeszcze nie jest czlowiek,...a ta dziewczynka jakby nie patrzec juz 9 lat zyje na tym swiecie i chyba logiczne,ze zycie ratowali wlasnie jej!
Ciaza zagrazala jej zyciu,wiec przypuscmy przy porodzie by umarla...i co z jej dzieckiem?!
Trafiloby pewnie do jakiegos pogotowia opiekunczego albo do domu dziecka...a co za tym idzie - byloby nieszczesliwe cale zycie z mysla,ze nie ma nikogo,kto moglby sie nim zajac...
Albo jeszcze gorzej-przy porodzie umarlaby matka i noworodek...To dopiero bylaby tragedia! A tak to uratowali chociaz jedno zycie.
A 9-letnia dziewczynka nie jest jeszcze GOTOWA,aby zostac mama i w pelni sprawowac swoja funkcje!

Odpowiedział(a): Czarnaaa, 30 lipca 2009, 16:42
0
Czarnaaa
Ja zgadzam się z marią w 100%

Odpowiedział(a): smile4vere, 23 sierpnia 2010, 20:57
0
smile4vere
Przepraszam barzo mniszku, to według Ciebie lepiej żeby umarły dwie osoby czy jedna

Odpowiedział(a): Magnuss, 29 lipca 2009, 20:19 [#odpowiedz]
0
Magnuss
A wg mnie ona powinna urodzić...

Odpowiedział(a): Amelia, 30 lipca 2009, 12:10
1
Amelia
Ale ona by nie urodziła, bo nawet by nie była w stanie donosić ciąży! Organizm dziecka i jej dziecięca budowa by na to nie pozwalała (w okresie dojrzewania biodra u dziewcząt stają się szerokie, bo to wszystko jest związane z ciążą a ona nawet nie przeszła okresu dojrzewania)- to tylko jeden przykład. Po kilku pierwszych miesiącach pewnie by poroniła, lub sama umarła i na jedno wychodzi, bo ani jedno, ani drugie by nie przeżyło.
Poza tym.. Taka dziewczynka dopiero co poszła do podstawówki..skończyła przedszkole! Nie mówimy o 15-latce którą już w sumie możemy nazwać kobietą. To 9 letnie dziecko które.... ma mieć dziecko? Co byś czuł i jak byś postąpił gdyby to spotkało twoją córkę?

Odpowiedział(a): maria666avaria, 29 lipca 2009, 21:12 [#odpowiedz]
0
maria666avaria
9-letnie dziecko mialo urodzic? Przeciez dziewczynka w takim wieku nie jest jeszcze gotowa zostac mama...
(...a tak w ogole,to ona juz musiala miesiaczkowac,ze w ciaze zaszla - troche wczesnie...)

Odpowiedział(a): zbuntowana666, 29 lipca 2009, 21:37 [#odpowiedz]
0
zbuntowana666
Właśnie.. wcześnie zaczęła mięsiączkować. Moim zdaniem dobrze, że była aborcja. Kościół powinien się odczepić już od tego. Ciekawe jak ona by wychowywała to dziecko...

Odpowiedział(a): ogniczulka, 29 lipca 2009, 22:28 [#odpowiedz]
1
ogniczulka
Przeprowadzić aborcję to tak jakby zabić człowieka.. Nic dziwnego, że "watykan" nie zgadza się z tym, ale z drugiej strony powinien być łaskawszy, bo 9-letnie dziecko nie jest gotowe do roli matki, tym bardziej, że był to gwałt.. Ta dziewczynka i tak ma już pewnie coś na psychcie, a urodzenie mogłoby jeszcze bardziej pogorszyć jej stan psychiczny i w ogóle mogłaby nie przeżyć..

Odpowiedział(a): roy3000, 29 lipca 2009, 22:33 [#odpowiedz]
0
roy3000
kiedy tydzień temu a to nie było przypadkiem 4-5 miechów temu w Brazylii

Odpowiedział(a): dominiczka, 30 lipca 2009, 10:05
0
dominiczka
możliwe że było...
ale tydzień temu czytalam ten artykuł

Odpowiedział(a): Kalientaa, 29 lipca 2009, 22:45 [#odpowiedz]
1
Kalientaa
w tym przypadku właśnie uważam, że dobrze, że wykonali aborcję Bo jeśli ta ciążka zagrażała jej życiu to nie tylko ona zapewne by umarła ale i te dzieci.

Odpowiedział(a): gość, 29 lipca 2009, 22:48 [#odpowiedz]
0
gość
Myślę że dobrze postąpili

Odpowiedział(a): zbuntowana666, 30 lipca 2009, 16:35
0
zbuntowana666
Dziecko, przestań już, to są poważne sprawy, do tych pytań o chlePach i tych innych pisz sobie te swoje denne komentarze, ale odpuść sobie przy takich pytaniach.

Odpowiedział(a): becia, 30 lipca 2009, 14:08 [#odpowiedz]
1
becia
Dobrze ze lekarz wykonal aborcje, przeciez to amle dziecko ;| sama pewnie nie wiedziala co sie dzieje. Watykan ma dziwne prawa, niektore tak beznadziejne ze az sie nie chce tego sluchac:|. Ciekawe co teraz bedzie z ta mala.

Odpowiedział(a): BlueEe, 30 lipca 2009, 14:13
1
BlueEe
Byleby zapomniała co się stało, bo jeśli nie zapomni to będzie jej do końca życia cięzko! I nie wygadywać mi tu, że Prawie 10 nie wiedzą co tzn. być w ciąży, albo być zgwałconym!

Odpowiedział(a): roy3000, 30 lipca 2009, 14:57 [#odpowiedz]
0
roy3000
było tak że rząd Brazylii się nie zgodził, więc zostało to zrobione nielegalnie parę dni później.

Odpowiedział(a): gość, 30 lipca 2009, 21:17 [#odpowiedz]
1
gość
Po pierwsze, to nie tak, ze 9-latka jest za młoda, by urodzić. Medycyna zna przypadki, gdzie rodziły jeszcze młodsze dziewczęta. Po drugie - w tym konkretnym przypadku zgadzam się z decyzją lekarzy. Uważam, że jeśli życie matki jest zagrożone to aborcja jest sytuacją usprawiedliwioną i jak najbardziej słuszną. Po trzecie - dla mnie gwałt (mówie o sytuacji w której nie ma zagrożenia dla matki ) nie jeste sytuacją, w której powinno się dokonywać aborcji... Ktoś wyżej napisał, że powinni ciążę usunąć tym bardziej, że dziewczynka została zgwałcona. Mogę się tylko domyślać jak przerażającym przeżyciem musi być gwałt, jakie zmiany wywołuje w psychice kobiet i jak ciężko jest wrócić po nim do w miarę normalnego życia ( pisze w miarę, bo nie wiem czy całkowicie normalne jest możliwe ). Nie zmienia to jednak faktu, że ja nie pozbawiałabym możliwośc życia kogoś, tylko dlatego, że jego poczęcie odbyło się w tak strasznych okolicznościach. A nie pozbawiłabym dlatego, że to np. moją mamę mogła spotkać taka sytuacja i gdyby aborcje po gwałtach były powszechne to przecież mnie by mogło nie być. Zastanawialiście się czy lepiej jest być dzieckiem gwałtu, czy nie istnieć w ogóle? Ja myślałam nad tym kilkakrotnie i dla mnie wybór jest prosty.

Odpowiedział(a): gość, 30 lipca 2009, 22:13 [#odpowiedz]
1
gość
dla mnie to nie normalne . przecież ona by nie przeżyła tego porodu i zgineło by dziewczyna i dzieci . szkoda mi jej , a poza tym w to było w Brazyli a tam jest prawo że jeśli ciżaża jest zagrożona lub dziewczyna jest ofiara gwałtu tak jak w tym przypadku ciąże można usunac .]

Odpowiedział(a): Emka7, 30 lipca 2009, 22:43 [#odpowiedz]
1
Emka7
W sumie każdy z was ma po troche racji...

Po przeczytaniu waszych wypowiedzi sama nie wiem co byłoby najlepszym rozwiązaniem.

Z jednej strony wydaje mi się, że aborcja, bo 9latka, która sama jest jeszcze dzieckiem nie poradziłaby sobie z trudem, z którym radzić sobie musi każda matka. Nie wiadomo jak do tego podchodzą najbliżsi dziewczynki, czy pomogliby jej? I czy w ogóle [tak jak pisaliście wyżej] dziewczynka donosiła by ciąże a co najważniejsze czy urodziłaby dziecko bez większych komplikacji? Za duże ryzyko..

Natomiast z drugiej strony myślę podobnie jak gość powyżej. dlaczego dziecko ma ponosić konsekwencje. ZDlaczego nie może zyć tak jak inny tylko dlatego, że zostało poczęte `z przymusu` przez dwójkę nieodpowiednich ludzi?

Po prostu ciężka sytuacja.. Ale skoro lekarze przeprowadzili już aborcję, to klamka zapadła. Teraz tylko mieć nadzieję, że 9letnia dziewczynka, ofiara całej sytuacji podniesie się z tego wszystkiego i w przyszłości urodzi wspaniałe i chciane dziecko..

Odpowiedział(a): gentelmanpaul, 31 lipca 2009, 18:44 [#odpowiedz]
1
gentelmanpaul
zabic fizycznie badz psycicznie jedno dziecko po to zeby byc moze przezylo inne? nie popieram. jestem przeciwnikiem aborcji jako metody regulacji narodzin badz po prostu antykoncepcji( czyli tzw. zlych warunkow socjalnych ) ale czlowiek zyjacy jest wazniejszy niz ten ktory sie byc moze narodzi.

Odpowiedział(a): muminek1177, 14 listopada 2009, 23:17 [#odpowiedz]
0
muminek1177
Pomimo że jestem przeciwnikiem aborcji to w wypadku 9letniej dziewczynki chyba bym zwątpił
A na miejscu ojca tego dziecka poderżnąłbym gardło dla tego gno.ja co z tego że reszte życia spędziłbym w więzieniu ale może to byłaby przetroga dla innych

Odpowiedział(a): killme, 14 listopada 2009, 23:19 [#odpowiedz]
0
killme
ja uważam że bardzo dobrze zrobili usuwając płód..

Odpowiedział(a): alfik, 14 listopada 2009, 23:35
0
alfik
ja też a tego gościa bym zayebał albo dożywocie

Dodaj odpowiedź

Zaloguj się, aby móc odpowiedzieć na pytanie i cieszyć się pełną funkcjonalnością serwisu. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się.

wyszukiwarka   
podobne pytania   
30
26
11
37

popularne słowa kluczowe   
kategorie   
Biznes (756)Dom (1021)
Edukacja i szkoła (794)Erotyka i seks (324)
Film (3617)Gry (494)
Hobby (447)Inne (4929)
Komputery i Internet (1040)Kulinaria (238)
Kultura (195)Ludzie (1645)
Miłość i relacje (1291)Moda (375)
Motoryzacja (287)Muzyka i taniec (836)
Podróże (277)Polityka (118)
Praca (445)Prezenty (178)
Rozrywka (476)Sport (312)
Sztuka (65)Taniec (29)
Uroda i styl (696)Zdrowie (831)
Zwierzęta (245)
Pytania: 18028, Odpowiedzi: 327608